Om oss


Om oss

Jeg elsker å jobbe med sosiale medier blant annet fordi jeg setter stor pris på hvordan det tilrettelegger for at hver og en av oss kan få en egen stemme. Enten vi er en liten bedrift, en større bedrift, eller vi er en "ubetydelig" borger uten et stort nettverk eller god medieoppmerksomhet i samfunnet, kan vi alle likevel bli hørt. Jeg tror rett og slett sosiale medier er med på å utjevne forskjeller i samfunnet vårt.


I sosiale medier kan man formidle hva man liker og mener, og ikke minst; hva man har å tilby verden og markedet sitt, som person og som en virksomhet. Man har mulighet til å gjøre det på en måte som både er kostnadseffektivt og en god del mer variert enn hva mange virksomheter har råd til i andre, mer tradisjonelle kanaler. Jeg liker at man kan dele både bilde, tekst og video på en lite kostnadskrevende og tidkrevende måte, og at vi virksomheter ‘tvinges’ til å bli mer kreative og tenke nytt. Vi trenger å finne historiene våre, og det liker jeg! Det tror jeg er sunt for forbrukerne også.


Vi har jobbet med eksempelvis Nille i snart 7 år, og det er fantastisk tilfredsstillende når vi får tilbakemelding fra ansatte eller hovedkontoret hvor de spør pent om: “Kan dere ta bort det innlegget, fordi det funker for bra - vi har ikke mer igjen i butikken?!” Da har vi jo klart å oppnå det vi ønsker oss, da!


Vi jobber med veldig mange forskjellige kunder, og cirka halvparten av vår virksomhet, kommer fra kunder hvor det er vi holder i alt som har med den merkevarens tilstedeværelse i sosiale medier. Vi poster, svarer på kommentarer, lager alt innhold, har alt strategisk og administrativt rundt dette, setter opp annonser, lager kampanjer og konkurranser, har krisekommunikasjon klar, analyserer og overvåker. Den andre halvparten av vår virksomhet, kommer fra sporadiske, kortvarige eller langsiktige samarbeid med kunder hvor vi hjelper til på utvalgte områder, men så gjør de hoveddelen av jobben selv. Vi holder workshop for bedrifter som får oss en-til-en, enten månedlige eller ukentlige, og så holder vi mange foredrag og kurs over hele Norge, som samler folk av ulike slik til felles inspirasjon og opplæring.


Jeg har lyst til at flere skal oppdage de fantastiske mulighetene sosiale medier gir, og at flere skal takle utfordringene sosiale medier byr på, på en stadig bedre måte. Jeg har derfor gledet meg veldig til å kunne tilby nettkurs med videoer, som du kan ta hjemme i ro og mak. Da vil du fortsatt få muligheten til å lære direkte av og med support av oss, selv om vi i denne omgang da ikke møtes ‘live’.


Velkommen skal du være!

 

Noen tilbakemeldinger fra kundene våre

Valen-Utvik

Valen-Utvik AS drives og eies av meg selv og mannen min, Glenn. I tillegg har vi også mange flinke frilansere med oss på laget, som hjelper oss med alt fra innholdsproduksjon, foto, video, analyser og annet.

Rådgiver, eier

Astrid Valen–Utvik er siviløkonom fra NHH, har arbeidserfaring innen salg, ledelse og rekruttering, og startet Valen–Utvik i 2009. Hun er opptatt av bedrifters hverdagskommunikasjon, og ble i 2012 kåret til en av Norges mektigste kvinner innen media og kommunikasjon. Hun er en tydelig stemme i fagmiljøet rundt sosiale medier, og holder workshop, foredrag og kurs i tillegg til arbeidet for deres faste kunder.

Mobil: 94 16 99 04

Epost: [email protected]

Facebook, Twitter, LinkedIn

Innholdsprodusent, eier

Glenn Valen–Utvik har jobbet med kundeservice og saksbehandling i 20 år, i all vesentlig grad for større selskaper som Statoil, Norsk Hydro og Get. Han er opptatt av å skape godt og engasjerende innhold for våre kunder. Han skaper rutiner for å sikre effektiv og god innholdsproduksjon, med profesjonell og tydelig stemme, for hver enkelt kunde. Han yter fantastisk service via digitale kanaler.

 

Mobil 45 47 05 47

Epost: [email protected]

Facebook, Twitter, LinkedIn

Følg oss i sosiale medier